שיפוצים במרכז העניינים

שיפוצים במרכז העניינים

home_plumber_gallery14

 

האם אתם צריכים לבצע עבודת שיפוצים במרכז? פעמים רבות כשמגיע השלב בו נדרש לבצע שיפוץ בבית, ישנן מספר סיבות שגורמות לאנשים לעצור, שכן מדובר בהשקעה כספית ותהליך שלעיתים יכול להיות רווי מתח ולחצים. חלק מהסיבות לכך זה המחיר, החשש מאיכות עבודה ירודה והזמן שייקח להשלים את השיפוץ. כל אלה ניתנים לפתרון אם תכינו את שיעורי הבית שלכם, לפני תחילת העבודה, ותשכילו לבחור את הקבלן הנכון!

כיצד להימנע מתשלום ייתר?

הדרך הכי טובה להימנע מתשלום ייתר על עבודות השיפוצים היא על ידי ביצוע סקר שוק. תזמינו מספר קבלני שיפוצים לקבלת הערכת מחיר. זוהי גם הזדמנות להתרשם מהקבלנים באופן אישי. תשתדלו להזמין קבלני שיפוצים שעובדים באזור מגוריכם. למשל אם אתם גרים במרכז ארץ, אזי חפשו קבלני שיפוצים במרכז, שכן ישנם הבדלי מחירים בין האזורים השונים בארץ (דרום, צפון, שפלה, השרון וכדומה). קבלן שמבצע עבודות שיפוצים במרכז, ישתדל להתאים את המחירים שלו לאזור הגיאוגרפי הזה. במידה ותקבלו מספר הצעות מחיר מקבלנים באותו אזור גיאוגרפי, תגיעו לממוצע שמשקף את המחיר ההוגן לשיפוץ.

סיבה נוספת לבחור קבלן שיפוצים מהאזור הגיאוגרפי שלכם היא עצם העובדה שלקבלנים לעיתים קרובות יש הנחות משמעותיות בחנויות שמוכרות מוצרים הנדרשים בעת שיפוץ בית. למשל חנויות קרמיקה, חנויות צבע, כלים סניטריים, גופי תאורה, מכשירי חשמל וחנויות רהיטים. כשאתם בוחרים לעבוד עם קבלן אתם יכולים ליהנות מההנחות האלה ובכך להוזיל את העלויות שלכם. במידה ואתם גרים לדוגמא, באזור הצפון, ואילו בחרתם בקבלן שיפוצים במרכז, אזי סביר להניח שדרכו לא תוכלו לקבל הנחות בחנויות בצפון הארץ, שכן אין לו את הקשרים העסקיים הנדרשים לכך, בצפון.

איך להימנע מאיכות עבודה ירודה?

שימו לב שישנם מספר דגלים אדומים מפניהם יש להיזהר, למשל קבלן שיפוצים במרכז שנותן מחיר נמוך מדיי יחסית לממוצע בשוק (שכן כבר עשיתם את שיעורי הבית שלכם ואתם מכירים את טווחי המחירים באזורכם). מחיר נמוך מדיי יכול לרמוז על קבלן שלא מספיק מקצועי כדי להעריך נכון את היקף העבודה, את עלויות החומרים שלו ואת עלויות העבודה שלו. במקרה כזה, מה שקורה הוא שהלקוח (כלומר אתם!) משלם לקבלן סכומי כסף נוספים, מעבר למה שסוכם בתחילת העבודה, רק כדי לסיים את השיפוץ. לא ניתן לצפות מראש את הסכום הסופי שתוציאו מהכיס, סביר להניח שהסכום יהיה הרבה יותר גבוה ממה שציפיתם.

בעת ביצוע הסקר שוק, תתשאלו את הקבלנים לגבי החומרים בהם הם מתכוונים להשתמש בעת השיפוץ, למשל סוגי צינורות, דבקים, בלוקים, טיט, מלט, מילואים שונים, פינות טיח וכדומה. קבלן מקצועי שמבטיח לכם איכות עבודה גבוהה חייב להשתמש בחומרים איכותיים בלבד. דוגמא: לביצוע עבודת צנרת מים, הצינור הכי טוב והכי יקר הוא מסוג SP. יחד עם זאת ישנם צינורות נוספים בשוק שהם זולים יותר ופחות איכותיים (PEX, צינורות ברזל וכדומה) שגם בהם משתמשים, אבל במידה ואתם משלמים לקבלן על עבודה איכותית ברמה גבוהה, עדיף שישתמש בטוב ביותר.

כיצד להבטיח עמידה בלוח זמנים?

על הקבלן לדעת לעבוד בצורה מסודרת תוך עמידה בלוח זמנים. ישנם קבלנים שמביעים חוסר רצון להתחייב באופן רשמי ללוח זמנים מסודר ולתאריך ספציפי לסיום העבודות. הדבר מהווה דגל אדום, ויכול לרמוז על חוסר מקצועיות ואמינות מצד הקבלן. כדי להגן על עצמכם, תוודאו שבהסכם העבודה בינכם לבין קבלן שיפוצים, יצוין נושא התאריכים ועמידה בלוחות זמנים, עם תאריך סופי לסיום העבודות.

לסיכום, עבודות שיפוצים צריכות להתבצע על ידי קבלן מאזורכם, למשל קבלן שיפוצים במרכז, ולבחור בקבלנים מקצועיים, אמינים ואחראיים כדי לסיים את שיפוץ הבית בצורה חלקה. אנחנו מתחייבים למחיר ההוגן בשוק, עמידה קפדנית בלוח זמנים ואיכות עבודה ממדרגה ראשונה!

 
צרו איתנו קשר