עמידה בלוחות זמנים
ספטמבר 7, 2016
רעיונות לעיצוב הבית עם דלתות פנים
אוקטובר 31, 2016

משפצים את הבית? הגיע הזמן להחליף את דלתות הפנים

כאשר אנשים עושים שיפוצים בביתם, הם משקיעים את מיטב כספם ברהיטים, ריצוף, גופי תאורה ועוד. כל הדברים הללו חשובים בהחלט, אך פרט אחד שכולם נוטים להתעלם ממנו הוא דלתות פנים.

חשיבות דלתות הפנים בעיצוב הבית

דלתות הן השער לחלל אליו אתה הולך להיכנס ואם החלל משופץ ויפה, מדוע שהדלת לא תשקף זאת? בעבר לא היה נהוג לשים דגש על דלתות הפנים בבית, היום לעומת זאת, המבחר העצום מאפשר התאמה של דלת ייחודית לכל חדר.

סוגי חומרים מהם עשויות דלתות פנים

  • דלת עץ – דלתות מעץ יעניקו לבית מראה נעים וחמים יותר, ישנם סוגים רבים של עץ מהם ניתן לבנות דלתות, כל סוג עץ הוא בעל המחיר והמאפיינים שלו. דלתות עץ רגילות לרוב מורכבות מעץ אורן או אלון. דלתות יותר יוקרתיות מורכבות לרוב מעץ מהגוני, כמו כן אפשר להשתמש בפורניר משוחזר בשביל להקנות לדלת עיצוב ייחודי יותר.
  • דלת זכוכית – בדלתות מזכוכית משתמשים לרוב כמחיצות למקלחות, ישנם סוגים מגוונים ורבים של דלתות העשויות מזכוכית לדוגמה: זכוכית אטומה, שקופה, עם נקודות, מעוצבת עם ציורים ועוד…
  • דלת מתכת – לרוב דלתות מתכת משמשות לדלתות חוץ בגלל החוזק שלהן, אך הן עדיין יכולות לשמש גם כדלתות פנים, בדרך כלל אם רוצים לתת לבית מראה יותר מודרני.
  • דלת אלומיניום – דלתות אלומיניום מזכירות את דלתות המתכת אך הן בעלות שימושים יותר מגוונים, ויכולות לשמש כדלת לחדר אמבטיה או למרפסת. בדרך כלל משולבת בהן זכוכית מסוגים שונים, או שהן מצופות בעץ, זאת על מנת לתת להן מראה יותר עדין.

מתי יש להחליף דלתות פנים

בימים אלו שגם בתים ישנים יחסית הופכים למודרניים, לפעמים יש צורך לעשות ארגון מחדש של הבית, דבר זה נפוץ כאשר רוצים לחלק חדר קיים לשני חדרים שונים וצריכים לשים דלת בין שני החדרים. כמו כן במקרה של החלפת ריצוף בבית כאשר רוצים שגם הגימור של הדלתות יהיה ברמה יותר גבוהה. היום קל להחליף דלתות פנים וגם את המשקופים בגלל העלות הנמוכה וקירות גבס.

בשנים האחרונות הסטנדרט בשוק דלתות פנים עלה, הדלת המודרנית הטיפוסית עשויה מפלקסבורד (שבבי עץ דחוסים), חומר זה מבודד רעשים בצורה מצוינת. וסטנדרט דלתות ה"כוורת" שהיו נפוצות פעם דועך בהדרגה.

טיפים להתקנה מוצלחת של דלתות פנים

דבר ראשון, מומלץ להתאים את דלתות הפנים לריצוף, דבר שיוצר אחידות עיצובית. יש לוודא שכיסוי המשקוף עמיד במים, משום שזהו החלק הבעייתי ביותר בדלת, מגע עם מים לאורך זמן גורם לכיסוי להתנפח ולהיהרס. בנוסף, מומלץ להתקין כמה דלתות בבת אחת, בגלל כל הבלגן והלכלוך שנוצר בעת ההתקנה. יתרון נוסף הוא שהתקנה וקניית כמה דלתות ביחד יכולה להביא להנחה משמעותית במחיר הכולל שבהחלט כדאי לשקול.

לסיום, דלתות פנים צריכות לשקף את החדרים אליהם הן מובילות, אם החדר משופץ ונראה טוב מבפנים, חשוב מאוד שגם כלפי חוץ הוא יראה טוב. לכן, הבחירה בדלתות פנים מעוצבות ומיוחדות עבור כל חדר וחדר והי ללא ספק הבחירה שתהפוך כל חדר לחדר בעל מראה מושלם.

 
צרו איתנו קשר