יתרונות השימוש בנירוסטה
מרץ 5, 2017
עבודת ריצוף
קבלני ריצוף– איך בוחרים את בעל המקצוע המתאים?
יוני 25, 2017

דוד שמש או חשמל – מה עדיף?

בין אם אתם עומדים לעבור לבית החדש, זה שעליו חלמתם ולקראתו חסכתם במשך שנים רבות, ובין אם אתם משפצים את הדירה לאחר כמה שנים טובות של חוסר תשומת לב, אחד הנושאים המרכזיים שבהם נדרשת החלטה הוא נושא החימום של המים. סביר להניח שאתם רוצים ליהנות ממים חמים, ולא רק בחורף, אבל אתם גם לא רוצים לחכות זמן ממושך עד שזה יקרה או לשלם הון תועפות על חימום. אז מה האופציות הקיימות ואיך בוחרים את החלופה הטובה ביותר עבורכם?

דוד חשמל

השיטה הקלאסית והמיושנת למדי, היא שיטת החום באמצעות חשמל. באופן כללי מדובר על שיטה שיש לה יתרונות מסוימים, ולכן היא גם פופולארית – בעיקר במבני מגורים עם מספר רב של דירות. זאת משום שבשיטה הזו לא נדרשים קולטי שמש, מה שחוסך בעלויות וגם מאפשר לנו לחמם את המים במהירות גבוהה יותר. מצד שני, זוהי גם שיטה שנחשבת לידידותית פחות לסביבה, בוודאי בהשוואה למתחרה הגדול שלו, דוד השמש, ומיד נבין למה דוד השמש נחשב ידידותי הרבה יותר.

דוד שמש

הפתרון הסביבתי יותר הוא דוד שמש, פתרון חכם שכולל בתוכו גם גופי חימום חשמליים, מה שלמעשה מאפשר לנו לחמם את המים גם בימי החורף האפרוריים. בפשטות, קולטי השמש המרכיבים את הדוד מחממים את המים תוך ניצול אנרגיה סולארית, מה שמצמצם את צריכת החשמל וחוסך גם כסף, וגם משאבים חשובים. בשנים האחרונות עולה גם הביקוש למערכת סולארית מתקדמת עוד יותר – דוד שמש חכם שמתפקד בדיוק כמו דוד שמש אבל עם שני יתרונות משמעותיים. ראשית, המערכת החכמה כוללת צג דיגיטלי, מה שמאפשר לדיירי הבית לדעת בכל רגע נתון כמה מים חמים נותרו לשימוש. שנית, המערכת מספקת שליטה טובה יותר ויכולת תכנון, כך שלא תמצאו את עצמכם תחת מים קפואים כשהטמפרטורה בחוץ חד ספרתית.

 

מה מתאים לכם?

כעת, כשאתם מבינים מה המשמעות של כל פתרון ומה החלופות שלפניכם, אתם יכולים להבין מדוע דוד שמש זוכה לפופולאריות רבה כל כך, ומדוע מוכרת ישראל כמדינה שבה מבט מלמעלה חושף לא רק צמחייה עשירה ונופים מרהיבים אלא גם לא מעט דודי שמש על גגות הבתים. כך ניתן לחסוך לא רק בעלויות החשמל, אלא גם לצמצם את הפגיעה בסביבה ובמשאבים הטבעיים שלה, ושתי המטרות הללו יחד (וגם כל אחת מהן בנפרד) הן חשובות מאוד.

 
צרו איתנו קשר